SEO

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Tuto optimalizaci je nutné provést, aby se na váš web vůbec dostali vaši potenciální klienti přímo z vyhledávače, jako je například Google nebo Seznam. Bez ní bude mít web téměř nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní někdo dozvěděl? Stejně tak je potřeba web náležitě označit, aby vyhledávače (Google, Seznam) věděly, co na stránkách je, co nabízíte a komu ho nabídnout.

Optimalizaci pro vyhledávače zohledňujeme nejlépe už při tvorbě webu pomocí on-page SEO (vše, co se dá udělat v rámci vašeho webu) a následně také pracujeme na off-page SEO (SEO, které se tvoří mimo váš web) pomocí zpětných odkazů na web. Každopádně je to běh na dlouhou trať, protože mimo jiné vyhledávače zohledňují také stáří webu nebo  stránky.

 

Web bez SEO je jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní kdo dozvěděl?

 Jak na to?

Na webu je spoustu článků o tom,  „jak dělat SEO“, doporučuji například článek SEO průvodce pro začátečníky nebo článek Co je to SEO – (optimalizace pro vyhledávače) v roce 2018. Důležité ale je na SEO myslet již před výrobou webu. Ideální postup je zjistit, jak vaši potenciální klienti vůbec vaše produkty hledají. Jaké výrazy používají. Abychom toto zjistili, je třeba udělat tzv. analýzu klíčových slov, z ní potom vytvoříme strukturu webu. To je první krok k úspěšnému webu. Následně aplikujeme veškerá pravidla SEO, ať už při tvorbě textů (copywritingu), tvorbě URL, titulků a popisků stránek, správné struktuře nadpisů apod. Je třeba dbát opravdu na plno věcí, ale vy se nebojte, na vše budu myslet já a vy si následně budete moci užít funkční web.

SEO je to, co potřebuji,

(Vyplnit formulář s poptávkou)

Jak je na tom můj web?

z hlediska SEO

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a PPC specialista

"Baví mě vytvářet weby tak, aby byly co nejvíce funkční, optimalizované pro vyhledávače a vizuálně atraktivní."

Může vás také zajímat

K čemu je Google Analytics?

K čemu je Google Analytics?

K čemu je Google Analytics Vysvětlení pro laiky, hlavně pro mé klienty Google Analytics je nástroj vyvinutý společností Google, je k dispozici zdarma, i když můžete zaplatit nějakému specialistovi, aby vám vložil měřicí kód Google Analytics na váš web. K tomu, abyste...

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky jsou základním kamenem optimalizace pro vyhledávače (SEO = search engine optimization).