SEO

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Tuto optimalizaci je nutné provést, aby se na váš web vůbec dostali vaši potenciální klienti. Bez ní bude mít web téměř nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní někdo dozvěděl? Stejně tak je potřeba web náležitě označit, aby vyhledávače (například Google, Seznam) věděly, co na stránkách je, co nabízíte a komu ho nabídnout.

 

Web bez SEO je jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní kdo dozvěděl?

 Jak na to?

Na webu je spoustu článků o tom,  “jak dělat SEO”, doporučuji například článek SEO průvodce pro začátečníky nebo článek Co je to SEO – (optimalizace pro vyhledávače) v roce 2018. Důležité ale je na SEO myslet již před výrobou webu. Ideální postup je zjistit, jak vaši potenciální klienti vůbec vaše produkty hledají. Jaké výrazy používají. Abychom toto zjistili, je třeba udělat tzv. analýzu klíčových slov, z ní potom vytvoříme strukturu webu. To je první krok k úspěšnému webu. Následně aplikujeme veškerá pravidla SEO, ať už při tvorbě textů (copywritingu), tvorbě URL, titulků a popisků stránek, správné struktuře nadpisů apod. Je třeba dbát opravdu na plno věcí, ale vy se nebojte, na vše budu myslet já a vy si následně budete moci užít funkční web.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a PPC specialista

"Baví mě vytvářet weby tak, aby byly co nejvíce funkční, optimalizované pro vyhledávače a vizuálně atraktivní."

Může vás také zajímat

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky jsou základním kamenem optimalizace pro vyhledávače (SEO = search engine optimization).