ČLÁNKY A NÁVODY PRO KLIENTY

One page web (jednostránkový web) – co je to a pro koho je vhodný?

Co to tedy je?

One page web (jednostránkový web) je webová stránka skládající se pouze z jedné stránky. Tedy obsah tohoto webu lze celý zobrazit pomocí skrolování dolů (pohybem dolů po stránce). Nic dalšího už se na webu nevyskytuje. Většinou má jednostránkový web horní menu stejné jako jiné weby, ale jednotlivé odkazy z menu vás přesunou jen na určité místo stránky. Nedostanou vás tedy na jinou stránku. Příklad takového webu si můžete prohlédnout například tady: http://copywriting.jednoduse.cz/

Pro koho je one page web vhodný?

One page web je vhodný jako jednoduchá online vizitka firmy, která ma už nyní dost zákazníků a potřebuje se pouze nějak prezentovat na internetu. Bez webu už dnes firma jako by nebyla, že 🙂

Pokud byste to náhodou přehlédli, ještě jednou si dovolím zdůraznit to množství zákazníků. One page web vám jich totiž mnoho nepřinese z přirozeného vyhledávání, protože je naprosto nevhodný pro optimalizaci pro vyhledávače. Pokud si přejete více zákazníků „zdarma“, tedy pomoci chytře nastavené optimalizace (SEO), která vám přivede zákazníky z vyhledávání na Google či Seznamu, pak určitě do one page webu nejděte, protože vám dobře neposlouží.

Co to je ti „zákazníci z vyhledávání“? 🙂 Uvedu to na příkladu, jste květinářství. Honza z Prahy na poslední chvíli shání kytku pro maminku a zadá do Googlu „prodej kytic“. Pokud budete mít one page web, pravděpodobně vás Google Honzovi nenabídne na první stránce vyhledávání. Pravděpodobně Honzovi nabídne weby květinářství, které dělají kytice a na svém webu mají dokonce celou jednu stránku věnovanou jen a pouze prodeji kytic.

One page web (jednostránkový web) - co je to a pro koho je vhodný?

Takto vypadá aktuální výsledek vyhledávání, když zadám do Googlu výraz „prodej kytic“. Vidíme, že prodej kytic je vysoce konkurenční prostředí, protože je tam opravdu hodně reklamy a až pod ní se krčí první vlaštovka – první přirozený výsledek vyhledávání nejmenovaného květinářství, ať mu nedělám reklamu 🙂 Tady se začínají umisťovat ty nejlépe optimalizované weby, což bohužel one page weby jen těžko dokáží…. snad jedině v nějakém úzce profilovaném oboru, kde není taková konkurence, by se one page web mohl umístit takto nahoře v přirozených výsledcích vyhledávání (tedy v těch výsledcích vyhledávání, které nejsou reklama).

Stejně chcete one page web, ale chcete i nové zákazníky?

Zákazníky na one page web můžete nahnat i přes reklamu a lokální vyhledávání (ze je potřeba zapracovat na lokálním SEO). Online reklama vám zákazníky zajistí okamžitě po spuštění, pokud je dobře nastavená a samozřejmě má adekvátní rozpočet.

Nevíte si rady?

Neváhejte se ozvat, nebo rovnou poslat zcela nezávaznou online poptávku.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a grafik

„Baví mě vytvářet weby tak, aby byly vizuálně atraktivní, ale zároveň co nejvíce funkční a optimalizované pro vyhledávače.“

Může vás také zajímat