Meta popisy a titulky

Meta popisky a titulky jsou základním kamenem optimalizace pro vyhledávače (SEO = search engine optimization).

Titulek, nebo také meta titulek

Určuje, jaký název bude mít webová stránka ve vyhledávači. Je velice důležitý proto, že je to to první (a často poslední), co uživatel vyhledávání z vašeho webu uvidí. Titulek by měl být optimalizovaný na správná klíčová slova pro vyhledávače, ale zajímavý pro lidi, vaše potenciální návštěvníky webu. Měli byste si proto na titulku dát obzvlášť záležet a při jeho sestavování vycházet z analýzy klíčových slov (AKW).

Příklad takového meta titulku vídíte na obrázku níže. Vyhledala jsem “hospody v Plzni” a udělala printscreen prvních 3 výsledků. Meta titulky jsou zde podtržené červeně. Schválně, na který byste klikli? Zaujal vás některý?

Délka titulku

Titulek se měří na pixely a vzhledem k tomu, že každý znak má jinou šířku, nejde přesně říct, kolik znaků se zobrazí, ale bude to v rozmezí 55-65 znaků.

Lze říci, že pokud budete mít titulek o 55 znacích, pravděpodobně se zobrazí celý. U 65 znaků to není jisté.

Pokud si chcete ověřit, co z vašeho titulku uvidí uživatelé, otestujte v Title tag preview tool.

Meta titulek představuje vaši šanci zaujmout a přitáhnout potenciálního návštěvníka právě na váš web.

Meta popisky, meta descriptions

Meta popisek je popis strany z hlediska jejího obsahu. Je důležité ho vyplnit vždy ke každé straně vašeho webu, aby napověděl uživatelům vyhledávání na internetu, co na vaší stránce najde, když se prokliknou na váš web.

Meta popisek se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, je to ta obsáhlejší část popisu strany, přímo pod titulkem. Měla by mít do 160 znaků a měla by obsahovat relevantní klíčová slova k obsahu na stránce. Ta správná klíčová slova je třeba vzít z analýzy klíčových slov (AKW), kterou si necháte udělat od specialisty na SEO.

Níže vidíte příklady meta descriptions stránek, které se zobrazí ve výsledcích vyhledávání, pokud zadáte vyhledávací výraz “jak vyčesat psa”. Podívejme se na druhý případ u Spokojeného psa – mají vyplněný popisek, ale nezobrazuje se. Google místo něj vybral úryvky z textu, které zřejmě považoval v tu chvíli za relevantnější mému hledání. Takže vidíte, že i když vyplníte meta popisek, není jistota, že ho Google vždy zobrazí. Nicméně – vždy vyplňovat! 🙂 Je to opravdu důležité.

Jak je to s délkou meta popisku?

Měli byste se vejít do 160 znaků na Googlu (Google prý v některých případech zobrazuje i 320 znaků), na mobilu se zobrazí do 120 znaků. U Seznamu je to 168 znaků.

Shrnuto, podtrženo – doporučuji vejít se s nejdůležitějším sdělením do 120 znaků.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a PPC specialista

"Baví mě vytvářet weby tak, aby byly co nejvíce funkční, optimalizované pro vyhledávače a vizuálně atraktivní."

Může vás také zajímat

SEO

SEO

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Tuto optimalizaci je nutné provést, aby se na váš web vůbec dostali vaši potenciální klienti. Bez ní bude mít web téměř nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale …