Lokální SEO

Co je SEO jsme si vysvětlili v čánku SEO. Lokální SEO se snaží o totéž, tedy zviditelnění vaší provozovny ve výsledcích vyhledávání vztahujících se k místu, kde se nachází uživatel. Typicky jsou to výsledky v mapách, například v Google mapách či ve Firmy.cz nebo Mapy.cz od Seznamu. Je pak daleko více internetových katalogů, kde je možné se registrovat a získat tak možnost oslovit potenciální klienty blízko vaší pobočky.

 

Místní optimalizace pro vyhledávače vám pomůže přitáhnout pozornost potenciálních klientů nacházejících se blízko vaší pobočky.

Lokální SEO v praxi

Takto vypadá výsledek vyhledávání na Google, když zadáte slovo restaurace. Google vyhledá vám nejbližší restaurace a ukáže vám je na mapě. Uživatel pak snadno může přejít na internetové stránky restaurace a projít si menu. Rovnou pak restauraci možná navštíví.

 

Lokální SEO - Moje firma na Google

Máte provozovnu, poskytujete služby? Pak je ve vašem nejlepším zájmu být vidět i na Mapy.cz. Jak vidíte na obrázku, jsem-li na výletě na Karlštejně a hledám, kde se najím, mohu si vybírat podle ikonek na mapě. Po rozkliknutí se mohu dostat na web restaurací a dopředu si proklepnout, jestli se tam dobře najím a zda je zázemí takové, jaké potřebuji (například má restaurace zahrádku? Točí tam Plzeň?)

 

Lokální SEO na Mapy.cz

Obdobně jako Google, i Seznam se snaží zobrazovat co nejbližší výsledky vyhledávání k místu, kde se nachází uživatel. Nabízí také mapu, kde se zobrazují krejčovství (zaregistrovaná na Firmy.cz) v okolí.

 

Lokální SEO na Seznam.cz

 Kde se o dozvědět víc?

Například v článku  Lokální SEO: Jak ho dělat správně? nebo Jak využít lokální SEO na maximum. O lokálním vyhledávání přímo na Googlu se dozvíte víc v článku Jak zlepšit umístění ve výsledcích lokálního vyhledávání na Googlu. Zajímavý článek plný statistik, který vás jistě přesvědčí o tom, jak prospěšné pro vás bude věnovat čas lokální optimalizaci pro vyhledávače, je 10 důvodů, proč Vám místní SEO služby mohou pomoci získat nové zákazníky.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a PPC specialista

"Baví mě vytvářet weby tak, aby byly co nejvíce funkční, optimalizované pro vyhledávače a vizuálně atraktivní."

Může vás také zajímat

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky jsou základním kamenem optimalizace pro vyhledávače (SEO = search engine optimization).

SEO

SEO

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Tuto optimalizaci je nutné provést, aby se na váš web vůbec dostali vaši potenciální klienti. Bez ní bude mít web téměř nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale …