Co je to copywriting

Výraz copywriting vznikl složením “copy” (v tomto případě ve významu “reklamní sdělení”) a “writing” (“psaní”).*

Copywriting je kreativní tvorba textů, které budou zajímavé pro čtenáře, podpoří prodej či zájem o služby a zároveň pokud možno vyhoví vyhledávačům. Je to velký pomocník optimalizace pro vyhledávače (více o optimalizaci viz článek SEO.

copywriting vtip

Je důležité zmínit v textu ta správná klíčová slova, ale s mírou, tak, aby text neodradil čtenáře. Důležité jsou především nadpisy H1-H6, ale i vhodné umístění relevantních klíčových slov v jednotlivých odstavcích. Vyvarujte se takzvaného tapetování – tedy opakování klíčových slov nejlépe v prvním pádu. Vyhledávače takovéto počínání vyhodnotí jako snahu je obelstít. Vyhledávače také dokáží rozpoznat jednotlivá a množná čísla, skloňování i synonyma. Nebojte se proto být v textu více kreativní.

Dobrý copywriter dokáže vzbudit sympatie či emoce v zákazníkovi a díky tomu prodat výrobek. Zahraje na tu správnou strunu a pomáhá budovat vztah s klientem, což je v dnešní době, kdy je získat nového zákazníka čím dál tím dražší, doslova k nezaplacení! 🙂

Pozor, dobrý copywriter se musí orientovat v principech SEO, vždy si to ověřte, než se s některým pustíte do spolupráce.

 

Copywriting musí myslet jak na živé čtenáře, tak na vyhledávací roboty a udělat radost oběma táborům.

 Kde se o copywritingu dozvědět víc?

Doporučuji přečíst článek 31 copywriting tipů z psychologie od Ilinčeva nebo Co to je copywriting.

* Zdroj: Wikipedie, článek Copywriting.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a PPC specialista

"Baví mě vytvářet weby tak, aby byly co nejvíce funkční, optimalizované pro vyhledávače a vizuálně atraktivní."

Může vás také zajímat

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky

Meta popisky a titulky jsou základním kamenem optimalizace pro vyhledávače (SEO = search engine optimization).

SEO

SEO

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Tuto optimalizaci je nutné provést, aby se na váš web vůbec dostali vaši potenciální klienti. Bez ní bude mít web téměř nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale …